Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Huge post: Dag 08 – Det här är jag bra på + thoughts

Av Soof - 28 januari 2013 00:30

Hej, jag har inte uppdaterat denna lista sen mitten av juli 2011. Haha, fail. Två år... Jag tittade i alla fall bak i min blogg för att se hur mycekt jag har förändrats. Enda sen jag började med bloggen så har syftet varit desamma, trots alla år: "att kunna blicka tillbaka till minnena". And that's what I do sometimes when I feel like. Jag måste erkänna att när jag läser alla tankar jag hade för något år sedan så ser jag idag vilket svin jag blivit. Ja, jag säger det om mig själv. Jag har förändrats så mycket. Men I guess att det är part of life, att man förändras, ingen kan stå stilla i flera år. Jag antar att jag får acceptera det faktumet att livet bokstavligen går vidare och att tiden inte väntar på en. 

Men jag läste dag 1 av denna lista som var skrivet i mitten av mars 2011 and... Wow, jag vet inte vad jag ska säga. Jag var fan superkvinnan vid den tiden. Tyvärr har några av the listed features "täckts" av några andra drag i mig, negativa olyckligtvis. Men vet du vad? Jag är mäster på att ändras snabbt och mäster på att anpassa mig till nya lägen. 2012 bröt ner mig på flera sätt och jag blev något jag inte trodde att jag kunde bli, with my spirit back then. Men 2013 är ett nytt år och jag har lämnat saker bakom mig och bestämt mig för att bygga upp mig själv igen. Ja, jag nämner detta "bygga upp mig själv" flera gånger i bloggen, den senaste tiden. Men det är previs vad jag fan vill och håller på med! Det går bra, jag bytte mindset genom en natt men det är en lång process som tar tid, att hitta the old spirit, if I ever will... Det känns som att parts of me är borta, kanske lost i en dimma eller borta för alltid, jag vet inte. Time will tell. 


But one thing I wanna maintain is my youthful spirit. Den kommer inte fram så ofta som jag vill, känner jag. Am I growing old??? Hur som helst så går jag igenom an internal battle, where I wanna find myself, who am I? Hur ska jag tänka? What's my attitude towards everyday life? Obviously så har min omgivning också förändrats. Människorna i min omgivning är inte desamma som förr, självklart måste jag följa förändringen. Men Gud vet vad han gör och han ger mig the obstacles needed to create the person I'm meant to be; men jag vill ändå behålla mina grundläggande värderingar, which are, as listed in day 1:


- Jag gillar bajs. Uhm, detta har jag haft så länge jag minns och detta faktum ändras aldrig, no matter what I've been through. Jag kommer alltid att vara öppen och skratta och prata om det här. I'm known as the "bajskvinna" since högstadiet. Spelar ingen roll vem jag hänger med, I'm famous for this, bitchezz.


- Uppleva så mycket som möjligt i livet. I'm still doing it. No major complaints about this.


Just do it! Well jag har fortfarande detta tankesätt, men jag kanske märker att jag ibland tvekar, fegis. Oh hell no, I'm not! Jag antar att just do it får jämföras med YOLO. Denna punkt refers mostly to the crazy adventures and shit that I do. 


- Behandla andra som du själv vill bli behandlad. "Give respect, get respect." - Mr. Taylor Det senaste året har gått snett och jag har inte stuckit till this saying that often... Which I regret. Jag borde inte lower myself to their level, but you know what? Sometimes I think you should make them taste their own medicine so they know how much it affects. Well... Denna punkt är komplicerad men jag antar att det bästa är att aldrig bli så låg som de. Och om du måste, konstant, så betyder det att ni aldrig kommer passa ihop. De är för låga för dig. Ouuh, my Hitler period! Remember how awesome and high I felt?? Haha....


Det som skett det har skett Still living by that saying! Var har jag hört denna mening ifrån? Det var en Kalle Anka serie om en munk som blivit kidnappad eller något sånt och allt han kunde säga var den där meningen. xD He couldn't change anything of the outcomes. Well, självklart skulle jag försöka ta mig ur en sån situation, om jag var kidnappad, men den där meningen refers to the past, imo. Saker du inte kan ändra på i det förflutna should stay there. It can't be changed, edited, forgotten. It can only be accepted.


Att leva i nuet. Det har jag haft brist på genom åren! And I hate it! Jag känner att jag inte gjort the most of the situations and for the first time, after a looong time, så känner jag lite regret. Men egentligen... Vad kunde jag ha gjort bättre av de roligaste stunderna? Make them funnier. Yeah, that's the answer. Now I know it. It's time to be more immature ppl! I've been a bitch, now I'll be a kid again.


- Personlighetstyp, enligt MBTI Officiellt ESTP, have had that result for years now. 


Wow, I've been bullshitting a lot about myself. But I need to write down my feelings and thoughts every now and then. Det är ju spännande att blicka tillbaka sen om några år och se processen. 

__________________



I've totally forgot about the aim of this post. Now let's get into it:


Dag 08 – Det här är jag bra på


- Spela instrument. Gitarr, piano, ukulele, är vad jag har hemma. Jag spelade piano och tog lektioner när jag gick i fyran. Kände att det inte var min grej efter något år senare. Sökte till att spela trummor som priority och elgitarr som second choise och för någon jävlig anledning så valde ödet elgitarr till mig. Though, jag kände att trummor var min grej. Innan jag sökte till lektionerna så tog jag alla typer av burkar + två chopsticks och byggde mitt egna trumset och så skulle jag trumma sönder de. Kände mig så mäktig och ville spela riktiga trummor. Men som sagt, det blev elgitarr istället. What if... My true talent var trummor...? Look, if it was meant to be, you'll be playing drums. Maybe in the future, who knows? :) 
Det blev inte direkt så att jag sög på gitarr. I mean, I didn't mind choosing to play dat shizz, och jag blev jävligt bra under mina bästa tider. used to play at least 2h/day när jag var riktigt emo och into metal & rock i högstadiet. So, that's my history. xD 


- Good at drawing. Haha, vafan pratar hon om? I was an aesthetic girl in my days! Jag har alltid varit intresserad av att rita. Jag är inte mäster på det men jag vet att det ligger en talang där inne som behöver slipas. Enda sen jag var liten så har jag alltid varit en rit-maja. I'll be good, you'll see! Side note: Besides this så var jag en stjärnelev i nian på bildlektionerna. 


- Jag är praktisk Jag arbetar och lär mig bäst om jag får get my hands dirty och uppleva allt with my five senses. Jag är pro när det kommer till picky jobs eller annat där man jobbar praktiskt. 


This one might be random and quite irrelevant but: 


Har alltid, sen jag var en unge, haft en crush på skräck(filmer). "Vad för film ska vi kolla på? -SKRÄÄÄCK!! - Som vanligt...", det var något man ofta hörde som liten. And still today I have a crush on the horror, there's a certain beauty in it. Jag är inte immun mot skräcken men det är så vackert på något sätt. Kanske förknippas med mitt hemliga, lilla behov av action and adrenaline. To feel alive. And if I feel scared, it's part of that need. Hur som helst så älskar jag skräck. Kolla bara min tumblr, I'm still into it, and ALL my friends say "Oh, it's so you." Visste själv inte om detta...
http://abandonedfreak.tumblr.com/ 

 

Jag tycker inte att blod, zombies, vampyrer, etc. är läskigt. I mean it's just killing. Det jag freak out om är skräck som är mystiska, som man inte kan förklara, creepy shit. That's what I fear. Får fan rysningar av att skriva detta. 

 

Moving on before I shit myself.

 

Jag har skrivit på detta inlägg i 100 timamr nu och jag tycker att jag borde sätta ett stopp på detta. Jag skulle jobba med the art project. Håller på och designar en möbel. Jag borde lägga upp en bild på mitt projekt, because I think it's pretty awesome. Det är väldigt unikt den här "möbeln". Kan väl beskriva den lite grann: Det är två sängar som är connectade av en "ring" där man kan sitta inne och chilla, läsa en bok or so och vid varje ända av sängarna går det upp, en backe, som är två drawers. All in all så ser det ut som en skateboardramp. It's awesome. 


Nej, fyfan, måste sova nu. Bye.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards