Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

kort och snabbt. No time

Av Soof - 14 oktober 2012 12:02

Förra veckan gick jag inte ut at all. Var så otroligt upptagen med att behöva plugga inför Chem ext. provet. Besides that så var veckan fullproppad med skoluppgifter som måste bli klara. So last week och denna vecka har varit riktigt upptagna men det värsta är över nu. And the same went for.. him. Så två extremt upptagna vädurar. 


"Horoskop vecka 40 (1-7 oktober 2012)

Veckans horoskop VädurenVeckan börjar med månen i ditt eget tecken och relationsproblem på grund av opposition eller konflikter eller konkurrens. Sedan flyttar månen över till oxens tecken och ditt andra hus för inkomster och pengar blir viktigare.

På tisdag kommer Venus att bilda en sextil till Saturnus och månen i intäkternas hus bildar härliga aspekter till Kiron och Pluto något som betyder att kreativa projekt och partnerskap går bra och ekonomiska vinster kan göras.

Venus anländer i Jungfrun på onsdag och relationer på jobbet blir viktigare och harmoni på jobbet kan uppnås. Venus opponerar däremot Neptunus Rx på onsdag och skvaller på jobbet kan uppstå. Du vet inte vem du ska tro på i slutändan.

Jupiter inleder en retrograd rörelse på torsdag i huset för kommunikation och interaktion. Under några månader framöver bör du vara försiktig med vilka kontakter du gör. Människor som du inte har sett på länge kan komma tillbaka i ditt liv. Ta också ansvar för hur du kommunicerar med andra och vilka du umgås med fram till början av 2013.

Torsdag kan skapa alla typer av problem och konflikter också. Å andra sidan är fredag en positiv dag.

Saturnus och Merkurius anländer tillsammans i skorpionen på fredag och bildar en konjunktur till varandra. Merkurius kommer också att bilda en trigon till Neptunus i det tolfte huset. Viktiga saker kan ske, avtal kan slutas. Partnerskap och relationer och alla typer av överenskommelser och relationer kan också gå bra. Det är också dags att prata allvar om väldigt djupa saker. Viktiga investeringar kan göras. Närhet och tillit föredras.

Lördag kan vara en positiv dag också med en så kallad Grand Trine (stor trigon) i vattentecken: Månen i kräftan bildar trigoner till både Neptunus i fiskarna och Saturnus i Skorpionen. En del av er kan gå via en andlig omvandling eller uppvaknande, medan andra har något viktigt att göra under dagen och det som sker kan inte avslöjas eller rör mycket känslig information.

På lördag kommer dessutom din styrande planet Mars att gå in i skytten – det nionde huset – något som betyder att du under oktober kommer att känna dig motiverad att lära dig nya saker, satsa på nya utbildningar, ge ut alla typer av publikationer och skaffa dig internationella kontakter och kanske lära dig nya språk.

Söndagen kan bli krånglig med en kvadratur mellan Mars och Neptunus och en opposition mellan Venus och Chiron. Det kan uppstå intriger och problem och du kan höra om andras sårade känslor. Du kan också känna dig motarbetad eller utmanad och det är mycket möjligt att du reagerar."


Yes, relationsproblem. Yes, wanted to have deep talks, but never did. Yes, under veckan: andlig omvandling. Yeaah, kände mig mer motiverad att plugga. But that week was not pleasant at all, like it says att det finns positiva inslag om.

____________________

Vecka 41 (8-14 oktober) Väduren

Veckans horoskop VädurenTisdag och onsdag är mycket roliga och framgångsrika dagar eftersom du kan träffa människor som kan hjälpa dig inom yrkeslivet. I några fall kan du också hitta kärleken eller till och med bestämma dig för att förlova dig med personen som du dejtar. Men kreativa projekt kan också ge dig stor framgång. Resten av veckan kan vara rätt så lugn. Man kan inte påstå att mycket händer. På fredag kan din hälsa förbättras och på jobbet känner du att saker rör sig i rätt inriktning. Relationer blir lite viktigare på lördag och söndag. Lördagen blir vardaglig, inget nytt händer. Söndagen kan däremot skapa utmaningar och stress i relationer.

 


Jag skrev i tis, han skrev på ons. Indeed, blev friskare på fredagen. Otherwise: Awe hell noe! Veckan har inte alls varit lugn! Such a chaotic week!!!! Emotionally and mentally. 

_________________


I fredags efter skolan stack jag, Kk och Jimbo till stan för att hitta en present till Sauma. Jimmy köpte en enorm mjuk, gosig teddy björn! Jättesööött! Efteråt träffade jag och Kk Flavia och vi hängde, sedan ville jag dra och besöka ett nytt övergivet ställe jag funnit. Men besvikelsen kom när vi var där, för vi hittade ingen väg in genom grindarna... Så jag fick fota utanför.


 

______________


  

 Went clubbing med Diana på ACE i fredags.

_______________

 

På lördagen så gick jag till Sauma's bd party! Efteråt hade vi alla som skulle gå vidare och klubba (Me, Charles, Sauma, AC, Abraham, Diana) planerat att dra till Amnesia men alla kom inte in så tack vare att Islam och hans polare var och väntade vid Amnesia med bilarna så kunde alla skjutsas till baren vi är stammisar i. Jag, Islam, AC och Islams polare rushade i Mercan till baren. It was so damn quick that I dont remember anything! Samtidigt som musiken bombades i bilen. Resten av gänget kom mycket senare. 


 

 Missing in the pic: Annie och Axel.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards