Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

abandoned hotel igen. utförligare utforskning

Av Soof - 18 augusti 2012 02:27

Idag skulle jag träffa Kk. Hon kom sent och medan jag satt på tåget mot stan så funderade jag lite på saker och ting i livet och kom på att jag ville besöka det kära, vackra hotellet jag gick in med Malin i förut, men som vi inte kunde utforska utförligt. Jag träffade Kk och vi åkte direkt till platsen. Den här gången gick vi in genom en annan öppning som var en korridor av hotellrum. Precis när vi skulle gå in så hörde vi röster. Jag övertalade kk att fortsätta in med mig. We did och gick igenom hela korridoren, lite spänd och redo att träffa på andra människor, men hörde inga röster längre, ingen sign av människorna. När vi bytte korridor så gick vi förbi ett rum där en gubbe med rosa sweater och sorts satt och klippte någons hår eller något i den stilen. Jag sa "helleww". Inget svar, ingen blick. Jag blev rädd och signalerade till Kk att vi skulle ta oss därifrån snabbt. Vafan, man ska ju hälsa tillbaka om någon hälsar på en! Om inte så måste något skumt vara på gång! As I described till Malin på msn om anledningar till varför han inte reagerade: 1. Han ignorerade oss (van vid att kids kommer och kollar in stället) 2. Inte hörde oss (less likely) 3. Is a motherf*cking killer som väntar på att jag ska gå förbi så han kan stabba mig i ryggen. 


Jag och Kk tog oss snabbt därifrån som två små kycklingar. Vi gick till framsidan av hotellet och ville utforska där istället. As I got closer så fanns det en annan öppning till receptionen (där jag och Malin var i förut). Vi klättrade in och kollade in samma ställe igen, den här gången hade andra varit där och klottrat och stökat ner en massa. Tog mer foton än förra gången och filmade mer. Precis när vi skulle gå ut så frågade Kk om jag hade utforskat "den korridoren", nej, så jag gick direkt mot dörren dit. Direkt hör jag snabba fotsteg kommande mot mig. Backade undan och såg personen komma ut. Sa hej och gav ett pyttelitet gällt skrik av rädsla och såg att han log, men inget hej! Ingen hälsar tillbaka, och han gick inte mot någon utgången av hotellet, utan gick in djupare i det. Jag fick nog, gick ut från hotellet snabbt. 


Jag och Kk vandrade vidare för att utforska området. Hamnade vid "Walmart", låg i två sittsäckar i timmar och pratade om djupare ämnen. Köpte lite snacks och gick mot vattnet som jag såg och ville sitta vid på vägen mot "Walmart". Kom dit, otroligt fint, påminner om de rikare områdena i Vietnam. xD Satte oss vid en "brygga" från då det var ljust (ca. kl. 19) till mörkt (ca kl 23?). Satt och hade ännu djupare konversationer och sen gick vi tillbaka mot tåget. Men innan detta så ville jag ta en titt på hotellet igen, när det är mörkt. Den var så mycket läskigare på natten. <3


  Korridoren vi gick igenom

 

 Ett av rummen

 

  Receptionen

 

  Köket

 

  Köket

 

Vid bryggan

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards