Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Old buddy, "take my hand :D"

Av Soof - 25 juni 2012 13:58

Igår träffade jag Malin. Yes, my old buddy! Jag skickade ett random sms, mitt från ingenstans dagen innan och poff, dagen efter träffades vi. När vi träffades så började vi prata på flytande, som om vi var i grundskolan igen. Senaste gången vi hade kontakt var ett år sedan, sommaren 2011. 


Jag började mötet med att råka ha en äcklig liten snorunge framför mig på tåget. HELA vägen satt han framför mig, glodde på mig och drog i sina jävla brallor, vid det privata området. Efter halva vägen började han göra gesten där man slickar f***a med sina fingrar. Jag vet inte om han hade tillräckligt med IQ för att förstå vad han höll på med eller om han verkligen visste vad han höll på med. Men jag blev grymt äcklad av allt han gjorde. Jag ångrar att jag inte tog bild med hans ansikte också.


 


________________________


Jag träffade Malin och vi åkte direkt till det första övergivna ställe jag ville besöka, som jag hittade två dagar innan. Det var otroligt vackert där inne, men saker hände och vi kunde inte stanna länge alls. Riktig besvikelse.


 


______________________________


Sedan åkte vi till övergivet ställe nummer två, denna hittade jag dagen innan. Här inne var det spännande på flera områden. När vi kom in i byggnaden, in i den mörkaste, stora lokalen så såg jag efter ett tag någonting dingla och röra på sig på ett annorlunda sätt längre fram i ett annat rum. Jag kollade närmare och såg att det var en tjock tant (jag antar att det är en kvinna för jag kände det på mig när jag glodde på gestalten) med stora kassar, förmodligen en hobo of some sort. Jag sa till "Oh shit, det är någon där! Move! Move!" och så sprang vi ut, hahaha. Efter några minuter så ville jag gå in igen, men inte ensam (för Malin ville inte), om något händer mig så vill jag såklart inte dö ensam. Det tog några extra minuter att övertala Malin att gå in med mig igen. 


Den här gången gick vi upp i övervåningen andra och tredje. Flera gånger sa Malin att hon såg något röra på sig låångt där borta eller att hon hörde fotsteg, jag vet inte om hon alltid hade rätt eller bara inbillade sig, men tbh så brydde jag mig inte om det fanns folk där framme eller inte, det är ingen skräckfilm där man blir attackerad och dör direkt. :P

 Här uppe fanns en lika stor lokal som undervåningen, men här var det ljust från fönstren och fuuuuullllllltttt av graffiti. Okej, hela stället var nerbombat av graffiti men i det här rummet kunde man verkligen se allt. Vi gick omkring här lite, fotade och filmade. På andra våningen såg vi den där tanten igen i slutet av en lååång korridor. Hahah, söta Malin sprang direkt ner och ut (enligt henne för att hon och tanten tittade på varandra. Eller så såg tanten oss, mot vårt håll, men inte brydde sig? ;)), för jag stod i alla fall kvar och glodde på tanten för att se vad hon ville. Även om Malins berättelse var sann så brydde sig inte tanten om oss för där jag stod så såg jag att tanten verkade leta efter något. Nåja, jag gick ner igen och letade efter Malin. 


Hon stod ute igen. xD Jag övertalade henne att gå in igen, hon följde med men strax efteråt när jag vände mig om så var hon borta, jag fortsatte ändå in i det stora, mörka rummet där vi blev skrämda första gången (måste utforska hela stället) och plötsligt ser jag en tjej med somriga (sommar) kläder vid andra ändan av rummet, jag dömde direkt att hon inte var farlig. Hon blev skrämd och drog sig tillbaka, hahaha. Direkt efter det skrek jag "Hej! Hallå!" och började närma mig henne. Hon kom fram och efter henne kom också en stor man ut och så började vi prata lite. Tjejen var skrämd av mig och mannen var fotograf och ville kolla runt och så frågade han vad jag gjorde här och sa att jag utforskade och fotade och så. Sedan varnade jag om att det fanns en tant här. Efteråt vände jag mig om för att gå och hämta Malin. xD


Vi fortsatte våran utforskning i det mörka rummet och övervåningarna. Vid slutet av en korridor där jag stirrade på den tjocka tanten såg vi en öppen dörr, plötsligt ser vi den stängas! Antar att tanten var där bakom. Jag och Malin stod stilla och väntade på att något skulle hända vid dörren (jag, innerst inne var jätte excited), men inget hände. Vi   fortsatte utforskningen. Plötsligt hör vi ett tjejskrik. (Hahaha, riktig jävla skräckfilm). Jag tänkte att det kom utifrån eller att det var något annat ljud för det lät lite konstigt. Blabla, vi gick ner och så träffade vi mannen och kvinnan igen och de berättade att det var tjejen som skrek för att hon gick in i rummet där tanten var och bara 1 meter bakom tjejen stod tanten. Fett nice! Vi sa adjö till varandra men träffades sedan i Lidl i närheten. xD


     


________________


Efter detta ville jag visa min kära övergivna tunnel. Vi åkte dit men gick aldrig igenom den. :P Sedan var det dags att säga adjö för denna gång! 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards