Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Dag 07 – När jag var liten

Av Soof - 13 juli 2011 23:34

Dag 07 – När jag var liten


När jag var liten... *story teller voice*


När jag var liten var jag ett girigt litet fetto. Eller kanske inte. Jag var den mest energiska bland mina syskon och var fett stolt att jag alltid var vinnaren i springtävlingarna mellan oss. Jag var den som alltid var omkring allting och sprang runt som ett mongo överallt. Jag var ett litet vilddjur som sprang som en apa på de fyra ben jag hade, och jäkligt snabb på fyra ben var jag också. Som sagt så sprang jag alltid runt i lägenheten och fick ALLTID skäll av farsan att jag skulle gå och inte springa. "Den där ungen kan aldrig gå!". 


Vig som en rumpa var jag också. Kunde göra alla möjliga tricks. Gå ner i split, spagat, hjula och en massa annat som jag inte kan namnen på. Jag kommer ihåg när jag var i Vietnam första gången, typ i trean (?).


Jag har alltid varit en unge som sticker ut i Vietnam, and still am. Jag fick testa på någon dansvisning som är cheerleading-aktig, för barn. Första "lektionen" och alla skulle göra en ny ställning. Ingen, INGEN kunde göra den! Förutom jag. Där var jag på golvet och demonstrerade för hela klassen medan läraren såg riktigt nöjd ut. Efteråt berättade läraren till min moster (som hämtade mig) att jag var en grym unge som lärde mig snabbt och var bättre än många i klassen. Jag överdriver inte! I know it sounds cp att hon drog den slutsatsen efter en lektion, men jag kommer ihåg klart och tydligt vad hon sa, man blev ju så glad, därför kommer man ihåg.

Läraren var inte den enda som jag imponerade med min viga kropp. Även mina släktingar och andra små tomtar.


Förutom dessa grejer så led jag jäkligt mycket av näsblod. Det höll i sig i flera år. Random fakta, men det är en fet del av mitt liv. Jag kunde bara snyta mig liiite för hårt (vilket inte alls är hårt i jämförelse med en normal näsa) för att det skulle börja forsa ut. Och då menar jag forsa. Det var aldrig lite blod. Jag stack till flera läkare om problemet och kommer inte ens ihåg hur jag blev botad. 

Jag tror nog att den vietnamesiske läkaren i Paris botade mig...? Kommer ihåg att han sa att medicineringen skulle hålla 10-12 år (?) att jag inte skulle blöda under denna tid? Hahaha, fett random... Jag vet inte hur lång tid det gått sen dess. Men jag har inte haft blodproblem på 1000 år sen den tiden, vilket är jääävligt nice. 


Holy shit! Jag insåg nyss att jag är 17 år! Glömde bort det... Trodde jag var 16... Önskar att jag var 16......... Sorgligt att tänka på hur det var när man var liten. När man var dum i huvudet och inte fattade att ondska existerade.


Jag kommer inte på så mycket mer att skriva. Jag var en galen knäppgök som växte upp bland killar and that' it.


   Vet att jag blir 2 år här, tack vare tårtan. 

På en annan bild visade det sig att jag hade börjat äta på tårtan innan den skulle ätas. Ehehhihihi, can't wait!   

___________________________________


Beside all of this. Har finally klippt och blekt håret själv. Rena, hemska utväxten, typ 2 cm? Ska inte färga det rött ännu. Ska vänta lite så att jag kan heal:a mitt blekta hår lite grann. Det dör ju föfaen. 


Imorgon kommer Puttelini hit så vi ska game:a, glo på film and shit. Varför skriver jag detta? Som om det är något speciellt. Eller hur Potto? Han bor ju för fan här. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards