Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Första året

Av Soof - 8 juni 2011 19:21

Nu är det ju så att jag inte har avslutning förrän på fredag, men min hjärna har officiellt sommarlov nu när jag inte har något plugg kvar att göra.


Tiden flyger på så himla snabbt när man är sysselsatt. Redan ett år har gått. 


Jag kommer ihåg första dagen som om den vore igår. När jag satt på tåget och knarkade "Kara - Wanna" (efter att ha blivit hjärntvättad i Vietnam) och "Empire of the Sun - Walking On A Dream" (efter att ha fallit för videon och musiken när jag såg den på TV dagarna innan skolan började). Jag måste lyssna på dessa två låtar som VARJE GÅNG låter mig drömma tillbaka till de första dagarna i den nya skolan. Första gången som jag någonsin byter skola. Efter alla 10 år i Frunken, nu är det dags att föda om på nytt. Eller inte. 

Jag kommer ihåg hur jag stod på samma spot på Slussen som jag än gör idag och läste den där reklamen om Martha the Pigeon medan jag väntade på tåget. 


Jag var inte rädd för att träffa nya människor. Jag hade goda förväntningar, jag visste att jag skulle träffa nya personer att hänga med. Jag var positiv, jag visste att det skulle bli en bra miljö och bra atmosfär, allt detta innan jag ens visste vilken klass jag hamnade i. Jag såg fram emot allt detta nya, alla människor. Jag kommer ihåg min outfit den allra första dagen. Den outfit:en har jag aldrig haft på mig under hela året. Den outfit:en tillhörde grundskolan, nian. Mitt sista symptom för nian. Platåskor, feta jeans, svartvita koftan, svart linne, min dödskalleväska. Och mitt nya hår. Jag visste inte hur vädret i Sverige hade varit under sommaren, undrade om det fortfarande var varmt i Augusti, tydligen var det det, för jag satt och svettades som en gris när jag kom in i aulan och satte mig bredvid den som jag idag vet är Ayman. Strax innan detta skedde så hade skolan delat mig och Malin upp mellan naturare och samknuttar. Malin stack till sam och jag natur på vänster sida om aulan. 


"Wanna" och "Walking On A Dream" påminner mig fortfarande om de blåa stolarna i aulan, påminner mig om hur aulan här var mycket snyggare och fräschare än i Frunken. Jag tittar ut över aulan och ser en massa nya ansikten, känner igen två personer från Open House-videon. 


Vi delades in i klasser, N1B. N1B hamnade i ett klassrum, vi skulle lära känna varandra. Jag pratade med några, jag visste att jag skulle trivas genom att bara kolla på mina klasskamrater. 


Mr. Maier lät oss skriva ett brev till oss själva i början som vi sedan skulle få tillbaka ett år senare. Jag nämnde Alma, Diana och Aramia... samt ett "O" uppe i vänstra hörnet av pappret. Jag är en grym spågumma som hade såååå rätt!


   

 
 
Ingen bild

Alma

8 juni 2011 23:50

Waaaaah, feeett länge sen o.O Fett muppiga vi ser ut xD
Och grattis för civicsen btw! :D:D:D

Soof

9 juni 2011 00:29

Yeah skitlänge sen :D Du är fett söt på bilden! :D
haha tack! :D

 
Ingen bild

3aramiska

11 juni 2011 15:00

uptäckte denna för ngra månader sen, men skolans datorer är efterblivna och kan ej spela upp videoklipp så fick aldrig schansen att visa upp detta mästerverk! watch n' enjoy!

www.youtube.com/watch?v=9ZUHjSf5pc4&feature=related

Soof

12 juni 2011 14:43

Hahaha, åh nej, inte han! xD han är skön!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards