Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Dag 1: Presentera mig själv

Av Soof - 17 mars 2011 23:32

  


Heeeeej! Jag heter Sofia och jag gillar baaajs!

Jag är född 20 april 1994 i Sverige så jag är 43 år om snart en månad. Jag är mestadels glad de dagar jag lever. Det enda som kan dra ner mig just nu är skolan, men annars är jag ALLTID glad!


Mitt mål i livet är att uppleva så mycket som möjligt i livet och ha kul, fylla livet med liv helt enkelt. Jag försöker hela tiden hitta något som håller mig upptagen hela tiden för jag avskyr att "ha tråkigt". (Men i mitt tillfälliga stressiga liv så önskar man ibland att man bara kunde "ha tråkigt" och bara slappna av.) Jag gillar också att lära mig själv saker som intresserar mig. Jag kan bli väääldigt nördig.


"JUST DO IT!" Jag är en handlingsmänniska som helst inte väntar på att saker och ting ska ske. Är det något jag vill ha/göra så ser jag till att fixa det på bästa sätt. Ibland gör jag saker utan att tänka efter lite och det resulterar med att det blir lite trubbel ibland. Det är för att jag inte orkar sitta och oroa mig. Jag måste hela tiden försöka balansera mig själv och hålla mig glad. Det är något som kommer automatiskt och inte något som jag medvetet kontrollerar. Vill-alltid-vara-glad. Det är inte bara bra för kropp och själ utan för andra runt omkring också! 


"Behandla andra som du själv vill bli behandlad." Tyvärr så lever inte alla vid den kända meningen. Om du respekterar mig så respekterar jag dig - är du en asshole så slår jag ihjäl dig med mina stålbollar. 


Jag är ALLTID fördomsfri, även om jag skämtar och överdriver om det vid flera tillfällen och låtsas som att jag är fördomsfull, men innerst inne är jag tvärtom. Tyvärr, igen, så  har inte alla denna syn på världen och därför har vi assholes. Men jag kommer alltid till nya ställen med öppna armar, ögon, näsa, mun, öron... Urrr??? Jag möter dig utan en bild i huvudet. Well, en positiv bild i huvudet har jag och jag hoppas alltid på att den är sann. 


Jag har flera olika sidor i mig. Jag kan vara en galen, flummig tjej som älskar cybergoth- eller gothstilen, eller en söt, halvblyg tjej med blommor i håret. Svart och vitt - syndare och innocent.


Jag föredrar Alltid sanningen. Och säger alltid sanningen. Det kan vara en brutal sanning eller bara en liten grej. 

Jag har lätt för att ta kritik och ser det som ett sätt att förbättra mig själv istället för att tycka synd om mig själv. Men lite eget tänkande har jag allt ;) Jag tänker inte anpassa mig för andra ofc. Jag tar in det som jag tycker är nyttigt och slänger bort resten.


Jag är en enkel person som föredrar att allt sägs rakt på sak. Att ta omvägar och göra allt mer förvirrande och komplicerat bara tråkar ut eller irriterar mig och då tappar jag intresset direkt och vill gå vidare till nästa grej.


"Det som skett, det har skett". Jag lever livet day by day. Jag är inte långsiktig och jag tittar aldrig tillbaka i det förflutna. Den enda gången jag tittar tillbaka är när jag vill "analysera" och lära mig från misstagen.

Jag lever alltid i nuet. Ofta när någon nämner något negativt som läxor att göra så säger jag snabbt efter "Nejenjenje, vi tar det senare" eller "Vi tar det när det kommer". Why? För att jag inte vill förstöra det roliga nuet genom att tänka på något negativt.


Musiksmaken är allt. I believe att musik reflekterar lite en persons personlighet. Är musiksmaken random så är du random. Jag lyssnar på allt från Slipknot till Lady Gaga, men njuter även av Buckethead's vackra solos. Dessa 3 artister är omg bäst! Mina favoriter.


Personlighetstyp: inte vet jag, är en mix mellan ISTP och ESTP.


Jag kan go on FOREVER och skriva en hel bok om bara mig själv. Men nu måste jag fan stoppa...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soof - 14 april 2015 20:12

Än en gång har jag flyttat. Denna gång gick jag från Blogger till WordPress, endast p.g.a. att Bloggerappen suger bajs till frukost.   SAMMA NAMN, NY PLATTFORM. Alla inägg från Blogger har exporterats till WordPress, so no worries there.    S...

Av Soof - 10 november 2014 01:24


Som nämnt innan, flera inlägg tidigare så har jag bytt bloggplattform, och använder nu Blogspot. Adressen är ändrad till denna nu, klicka på länken:    !!! www.soofsofia.blogspot.se !!!     ...

Av Soof - 9 mars 2014 18:11

I HAVE SOMETHING TO TELL YAW ALL!    JAG BYTER/TESTAR EN NY BLOGGPLATTFORM OCH DET VERKAR SOM ATT JAG INTE KAN FLYTTA DENNA BLOGG?    Så... Tack bloggplatsen som fan för alla dessa år. Minst tre års dokumentation ligger här... Basically min g...

Av Soof - 7 mars 2014 13:34

Har ju laddat ner bloggplatsen-appen till iPoden and this is amazing! Nu kan jag blogga lite mer frekvent då det går betydligt snabbare än att sätta sig vid datorn, föra över bilder och därifrån börja blogga. Sitter och väntar i 30 min på att min...

Av Soof - 6 mars 2014 23:01

Jag är en mobilenthusiast. Och jag älskar min mobil. Älskar Xperia och Android. Och smart launcher, som jag anvönder. Är den bästa launchern jag mött på! Självklart har man varierat och haft andra men jag trodde aldrig jag skulle gå tillbaka till Sma...

Ovido - Quiz & Flashcards